Promotii

marți, 28 octombrie 2014

Ridicarea la putere



Ridicarea la putere.

Astfel:
 am = a · a · a ·...... · a    ( 'm' factori)

unde a se numeste baza si m este exponentul.

1. a0 = 1
2. a1 = a
00 nu are sens

 
Reguli de calcul cu puteri

Fie a,b
 +  si m,n , cu a,b ≠ 0


1. Înmulţirea puterilor cu aceeaşi bază:

am · a = am+n                     Regulă: se copiază baza şi se adună exponenţii.

2. Împărţirea puterilor cu aceeaşi bază:

am : a= am-n                      Regulă: se copiază baza şi se scad exponenţii.

3. Puterea unei puteri:

(am)n = am·n                        Regulă: se copiază baza şi se înmulţesc exponenţii.

4. Puterea unui produs:

(a · b)n  = an · bn               Regulă: exponentul unui produs se distribuie fiecărui factor.

5. Puterea unui cât:

(a : b)n = an : bn                Regulă: exponentul unui cât se distribuie fiecărui factor.



 Enjoy!
Ionelia

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu